söndag 8 februari 2009

Länge sen sist

Nu var det ett tag en sist. En del har hänt men mest har jag varit sjuk. Inte så kul att skriva om. Det går liksom i vågor, ena dan helt ok och nästa känns det kass igen. Lite jobbigt att vara småsjuk hela tiden. Jobbsök har jag ändå gjort en del. I fredags var jag på en intervju eller kartläggningssamtal på ännu en rekryteringsfirma. Det gick väldigt bra och han jag pratade med tyckte det var konstigt att jag inte hade fått komma på intervju hos någon kund. Jag som har en så bra cv. Jättekul att höra. Han hade lite på gång och lovade nästan att jag skulle ha ett jobb innan slutet på februari. Så vi får se vad som händer.
I helgen har vi haft besök av några av Åkes vänner från Göteborg. Våra vänner P och S hade inflyttningsfest så det var ett helt gäng som kom på besök från Götet.

Inflyttningspresent-inte 7 sorters kakor men 4 i alla fall.

Varav S, D och J sov hos oss. Det tråkiga är att jag har känt mig hängig nu i helgen också. Men en del har vi ändå hunnit med.
I lördags träffade jag min bästa kompis I och hennes lilla hund Pablo i Vigelandsparken och lillkillen fick busa en massa i snön. Så kul att se honom skutta och springa runt.

Pablo

Sen var vi hela gänget på OperaBrunch på Teaterkjeller'n. Dagens tema var kärleksduetter så det bjöds på arior från Don Giovanni, Carmen, Romeo och Julia mfl.Solisterna Ingrid Vetlesen och Yngve André Söberg

Jättemysigt koncept med en härlig brunch och opera till det. Man kunde också bara gå och ta en kopp kaffe om man inte ville betala 195kr för brunch. Absolut något vi kommer att göra igen.

På kvällen bjöds det på mat hos P och S. Så gott och skönt att inte behöva laga själv. Då jag kände mig lite hänging gick jag hem tidigt. Eller pulsade snarare. Det har kommit en hel del snö i helgen.Insnöade bilar på vår gata efter helgens snöfall.

1 kommentar:

  1. Ser mysigt ut med all snö!!! Hoppas det löser sig med jobb. Håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera