måndag 23 februari 2009

Borta bra men hemma bäst

Så är vi då tillbaka efter en tripp till Göteborg. Kände verkligen att jag behövde lite luftombyte. Nu har jag fått ny energi och nu ska det sökas jobb, bokas hudvårdsklasser och pluggas en hel massa. Har träffat mina underbara vänner som har fyllt mig med positivitet och glädje. Jag är så glad att jag har er. Jag har en sån tur att jag kan bo hos lillasyster och H när jag är och hälsar på i Göteborg. Vilken lyx att ha ett eget rum och sedan få låna både bil och pendlarkort när de inte behöver använda dem.
Nu var inte allt roligt. Tyvärr så har jag blivit uppsagd från min svenska konsultfirma och har nu en månads uppsägningstid. Det suger ordentligt. Det var riktigt jobbigt att skriva på pappret och inse att det verkligen är sant. Min chef har hintat i slutet på januari att risken fanns om jag inte hittade ett uppdrag här i Norge. Men ändå. Jag älskar ju Xdin och har eller hade världens bästa chef. Han är fortfarande bäst men inte längre min chef. Så nu är det verkligen dags att jag hittar ett jobb här i Oslo så att jag slipper allt krångel med att stämpla i Sverige. Eftersom jag inte har jobbat här i Norge så kan inte få a-kassa här.
Så på det hela var det en bra vecka med lite tråkigt innehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar