måndag 12 april 2010

Husägare

I fredags fick vi nycklarna till huset,lånade en massa pengar och körde till Göteborg och bjöds på räkor och tårta. Vi firade min födelsedag och jag fick fint halsband från Efva Attling. Likadant som Åke köpt, de har bra smak. Tack syster yster och svåger.


I lördags var vi i Göteborg på examensceremoni. Det kändes helt underbart, äntligen ett riktigt slut på utbildningen. Jag fick gå på scen, skaka hand med rektor och bara var snygg och stolt. Mamma grät, pappa var stolt, Åke var lättad och lillasyster och svåger var glada. Synd att det blev så kort men det kändes bra att vara med. Härligt att träffa T som bor i Tyskland och fira lite med henne och E som jag pluggat med de sista gångerna.
Mitt största stöd

Hela familjen
Fina Therese

I går flyttade vi och det gick toppen bra. Vi hade en lastbil som Åkes kusins man fixande så det gick snabbt och lätt med ett lass och allt var inpackat kl 11. Sen var det bara att börja leta bland kartonger och packa upp.

Idag har jag varit hemma på permission. Inte illa med betalt för att fixa hemma. Så mycket att ta tag i så jag vet inte var jag ska börja. Åke är på tjänsteresa så det känns lite konstigt att vara själv. Men för övrigt känns det helt underbart.

I morgon tillbaka till jobbet och verkligheten.

1 kommentar:

  1. Grattis till nya huset, spännande! Hoppas ni kommer att trivas bra. Även ett grattis till examen!
    Många kramar
    Linda

    SvaraRadera