onsdag 26 augusti 2009

Kräftskiva

I lördags hade vi några kära vänner över på kräftskiva. Vi hade köpt kit med, hattar, haklappar, lyktor mm. Alla blev så fina, kort kommer. Jag hade även fixat sånghäfte med den traditionella klipp och klista och sedan kopiera metoden. Förlagan med kräftsånger hittade jag här. Vi hade fixat västerbottenostpaj och ädel-, broccoli och baconpaj samt sallad och bröd. Sedan hade vi kräftor, räkor och S hade rostbiff med potatissallad. Det sjöngs, sögs och skrattades en hel massa. Pojkarna var lite mer inne på snapsen och stämmningen blev riktigt hög. Vi bestämde oss för att göra stan och lyckades komma in på gästlistan via A som jobbar på Blue Moon bar. Det var riktigt nice, första gången jag var där. Vi dansade, drack någon drink och sedan begav vi oss hemåt inte allt för sent. Skönt att det inte är så långt hem, speciellt då jag hade mina nya skor på mig. Man får ju passa på. Dagen efter var vissa segare än andra. Det var ett tag sedan vi festade till det. På det hela en mycket bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar