lördag 8 augusti 2009

Dags för plugg

Så var man på plats på ett ödligt Chalmers för att skriva sina sista tentor. Kan förstå att resten av Göteborgs befolkning inte vill sitta inne nu när det är så fint väder. Men vill man bli Civilingenjör så får man göra vissa uppoffringar. Jag kom i alla fall in i huset och det är jag tacksam över. De senaste gångerna jag har återvänt hit har jag mitt passerkort blivit utkastat. De tycker väl att jag borde bli färdig någongång. Ja, ja nu är jag på upploppet.
Kylen i Kajsa var inte för äcklig så jag kunde ställa in min kulinariska lunch. Pyttipanna. Det blir så när man inte orkar laga mat efter en lång och svettig tågresa från Västerås. För tillfället bor jag hos I. Det var upptaget hos syster yster. Det är ju Madonna-helg här i stan och mycket folk på besök, även där. Skönt att sköta sig själv lite också. I kväll blir det 30-årskalas hos L ute i Bergsjön. Ska bli mycket trevligt. Har tänkt att åka direkt, så det blir inhandling av vin och present på lunchen. Härligt att ha något att se fram emot.
Nej, nu får jag ta tag i mig själv och bege mig in i Elfältens underbara värld.

1 kommentar:

  1. Åh, tråkigt att vara inne när det är sol ute. Men det är ju för ett gott syfte, dessutom har jag hört att det ska bli regn i veckan, så då kan du vara inne med gott samvete. Även bra för mig som ska förbereda lite lektioner till hösten.
    Tusen tack för alla söta kommentarer på min blogg också, det är alltid extra roligt med kommentarer, och roligt att någon uppskattar min återkomst till bloggvärlden, även om den är lite distraherande. Tingsnotarien är bästa på länge :)
    Kram

    SvaraRadera