måndag 18 november 2013

Hockey, helgmys och storshopping

I onsdags var mamma och pappa på ishockey. De var på NHL-match mellan Pittsburgh Penguins och Philadelphia Flyers. En tjej som heter Kayla passade mig och det var superkul. Hon är 14år och hur cool som helst. Det var lite ledsamt precis när mamma och pappa åkte så då fick jag se på lite TV. Sen lekte vi och busade innan det var dags att sova.
Här är vi i våra snygga Penguinströjor.
 Mamma och pappa hade jättekul, synd bara att Penguins spelade så dåligt. De förlorade med 1-2. Bombardier har en box så mamma och pappa hade riktigt bra platser. Då det gick så bra för mig och Kayla tror jag att de kommer att boka in nån helgdate snart så jag och Kayla kan busa igen.

I lördags hade vi en riktig mysdag. Först pratade vi med moster och Loa på skype och sen med mormor och morfar. Mamma åkte iväg och tränade på gymmet, hon har väldig träningsvärk berättar hon. Som Bodypump fast med hantlar, superkul men jobbigt. Medans mamma tränade passade jag på att låna hennes tofflor.
Pappa och jag åkte iväg till den superroliga lekplatsen nära oss.
 Vi busade i löven.
Jag gungande i den stora konstiga gungan.
Sen kom mamma och byte av pappa så han kunde åka iväg och träna. medans jag sov middag, städade mamma och pappa huset. Då jag vaknade tidigare än beräknat hann de bara med halva huset. Det är ju ändå ca 300 kvadratmeter. 

På kvällen kom en kollega till mamma och pappa från Västerås över på middag. Titta vilken supercool bil jag fick av honom.

I dag söndag har vi varit på Grove City Outlet.
Jag planerade inköpen och hur vi skulle gå i bilen på väg dit.
 Sen läste jag lite bok när mamma och pappa shoppade loss.
 Det blev lite som följde med oss hem. Bilder på vad kommer väl senare skulle jag tro.

1 kommentar:

  1. Hej Lukas!
    En sådan tröja vill jag också ha, säg till pappa att fixa biljetter till en match när vi kommer och hälsar på i januari.

    SvaraRadera