onsdag 13 november 2013

Besök på zoo och den första snön har kommit

I söndags var vi på Pittsburgh zoo och kollade på alla djuren. Det var gratis inträde så vi tänkte att vi passar på. Vi var där strax efter kl 9 då de öppnade. En del av djuren var trötta och låg mest och sov. Vissa djur var inte ens ute. Vi gick till Kids Kingdom först och där var vi i princip helt ensamma. 
 Vi såg sjölejon, de simmade runt, runt, runt.
Till hjortarna fick man gå in och de var inte rädda alls.

 Till kängrun fick man också gå in.
 Vi lekte på lekplatsen, jag fick rida elefant.
Sen ville jag krypa i rören men vågade inte själv så mamma fick följa med, hon tyckte det var lite otäckt när vi var längst bort från ingånen, men inte jag. Det var superkul.

 Titta vilken fin sköldpadda jag fick rida på morfar! Mycket större än Arnold.

 Sen gick vi in till getterna och jag vågade klappa men det gick så snabbt så det fastnade inte på bild.
Vi tittade på sjölejonen under vattnet också.

Isbjörnen var jättestor men sov den också.
 Det finns även ett akvarium och det var en massa fina fiskar. 
 Titta en jättestor haj.
Man kunde känna på rockor men de simmade så djupt, men leka med vatten är ju alltid kul. 
 Pappa kan ta fina kort, här en rolig fisk.
 På vägen tillbaka till bilen såg vi elefanter.
Jag var lite trött och somnade sen gott i bilen hem.
 Lejonen var jättestora och plötsligt började de ryta. Det lät jättemycket. De kan höras på över 7 kilometers avstånd. Superhäftigt. 
Vi hade en toppentur till zoot och kommer att åka tillbaka till våren då det är varmare och fler av djuren är ute.
Natten mot tisdag fick vi den första snön. På morgonen var det nästan en decimeter. Mamma och jag var ute och kände på den innan vi åkte till dagis. Jobbigt bara med alla kläder man ska ha på sig. 
Efter dagis hade mamma tänkt att vi skulle göra en liten snögubbe men det var inte så mycket snö kvar. Snöänglar gjorde vi i alla fall. Sen försökte mamma göra en snölykta. Supertrist tyckte jag, så precis när hon var färdig sparkade jag sönder den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar