tisdag 12 maj 2009

På plats i Västerås

Inget internet hemma så just nu sitter jag på Västerås Stadsbibliotek och surfar. Har bokat dator men man kan ta med sin bärbara så det ska jag göra i morgon. Känns kontigt att inte kunna surfa när man vill. Men bra också så att jag ta mig tida att göra annat i tället för att sitta fast framför datorn. Det känns jättebra. Lägenheten är ett kaos, lite sliten men helt ok. Tråkigt bara att det inte var så städat. Visst vi behöver inte städa när vi flyttar men jobbigt att behöva städa det första man gör. Lite äckligt att städa annans skit också. Men, men för en gång skull så flyttstädar man för sig själv. Jättenära stan bor vi. Man är där på några minuter med cykeln. Har hittat lite mer jobb som jag ska söka också. Idag ska vi provträna på ett gym och i morgon blir det bio med EP. Åke trivs än så länge, mycket nytt bara och ovant att jobba en hel dag. Åkes mamma är överlycklig. Kanske var det ett misstag att de fick en egen nyckel. Ja, ja. I går var vi och storhandlade mat och gick en sväng på IKEA. Så mycket som man vill ha.
Ska ta bilder och lägga upp när vi har kommit lite mer i ordning.

1 kommentar:

  1. Skønt att ni ær på plats! Verkar inte fel det dær.

    Førlåt før att jag aldrig hørde av mig, trodde jag skulle hitta en lucka men allt krisade ihop sig.

    Lycka till med allt i nya staden. Kram Emma

    SvaraRadera