onsdag 18 mars 2009

Städat och fint

Snart tar vi bussen till Västerås för lite "semester" och luftombyte. Ska bli skönt att bli ompysslad av svärföräldrarna lite. I och för sig känns det ganska bra här för tillfället. Så mycket roligare att söka jobb som jag verkligen kan tänka mig att jobba med. har hittat ytterligare några medicintekniska jobb och även ett som system ingenjör. Åke har också hittat några riktigt intressanta. Så vi skriver cv och personliga brev för fulla muggar.
Känns ändå lite sorgligt att inte vara kvar på Xdin. Såg bilder från senaste skidresan och jag fick tårar i ögonen när jag såg alla ansikten som jag saknar så mycket. Men vem vet en dag kanske jag kommer tillbaka.
Det ska ändå bli skönt att komma bort en stund. Har städat lite i lägenhetn nu inför vår resa. Så mycket roligare att komma hem till en nystädad och ren lägenhet. har storstädat sängen, det behövdes. Sen har jag bäddat med nya lakan som vi ficka av mamma och pappa. Det var länge sen jag sov i manglade lakan. Så härligt. Något att längta tillbaka till.
Ute stålar solen och det känns lite dumt att sitta i en buss i 6 timmar men jag hoppas på fint väder i Västerås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar