söndag 15 mars 2009

En helt vanlig helg

I fredags hittade jag en annons på drömjobbet, tror jag i alla fall. Det var som serviceingenjör på Ullevåls sjukhus. Vilken tur att jag hittade den, det var sista ansökningsdag i fredags. Så oerhört glad att jag hittade annonsen. Hoppas verkligen att jag får komma på intervju. Håll tummarna.

Då Åke skulle i väg på killkväll med poker så fick jag roa mig själv. Lite trist att inte känna så många här i Oslo och speciellt då de flesta är killar som skulle på killkvällen. Ja, ja. Jag roade mig med Pilates på gymmet, middag och sedan bio. Det blev Slumdog Millionarie. Riktigt bra film. Rekommenderas starkt.

I går gjorde vi inte så mycket. Åke var lite seg och på nåt konstigt sätt så smittar det av sig på mig. Vi lagade i alla fall mumsig middag med stekt sill, potatismos och lingon samt creme caramel till efterrätt. Det smakade mycket bra. Dock var formarna lite jobbiga att diska, caramelen stelnade så väldig fort.

Svensk husmanskost

Glada blev vi när vi upptäckte att de livestreamade melodifestivalen på nätet. Vi har fortfarande ingen tv. Ingen riktigt dålig låt som var med och vad jämt och ovisst det blev. Tycker att det var en bra låt som vann, det var ju som sagt vad inga dåliga låtar med. Hoppas det går bra i Moskva. Kvällen avslutades med Disneys Lilla sjöjungfrun och några kapitel i boken jag läser just nu.

1 kommentar:

  1. Hej kusin!!!
    Jag håller alla mina tummar för att du får komma på intervju. Det måste du få, du är ju bäst :). Hoppas allt är bra med dig?! Här är det bara fint, vi börjar med skatterätt på fredag, vilket jag, tro det eller ej, ser väldigt mycket framemot!!!
    Kram

    SvaraRadera