söndag 14 november 2010

Mycket att göra innan resan

Har varit nere i Lund i veckan på arbetsmarknadsdagar vid LTH. Oj vad jag har lärt mig mycket om Bombardier och vad många intressanta studenter jag har träffat. Passade på att träffa kusinerna som pluggar i Lund, vi var på Wasabi och käkade sushi. Rekommenderas starkt. Onsdag och torsdag var det mässa och det känns fortfarande i fötterna. På onsdagen bjöds det på bankett med toppengod mat och underhållning i världsklass av en sjukt vig akrobat. Att man kan göra så med kroppen trodde jag inte var möjligt. Det visade sig att hon vunnit guld i nån cirkustävling. I torsdags begav jag mig för snabbvisit hos mormor och morfar. Mysig att ses och prata. Visade kort på lille Ted och de var så stolta och glada för sitt barnbarns barn. I fredags var det dags för hemfärd, lite jobb, videosamtal med söta systersonen innan jag somnade i soffan efter Idol.
I lördags shopade vi presenter till de vi ska bo hos i USA, tvättade och tittade på Robin Hood, rekommenderas starkt. Idag har vi varit en sväng hos svärföräldrarna för klippning och firande av farsdag. Sen har det blivit mys med L, fix vid datorn och träning för min del och Åke har spelat match. Denna veckan är full av kul grejer som ska göras och hinnas med innan resan. kan inte fatta att vi åker snart. Oj, vad kul det ska bli. Ska bara hinna med en massa jobb också. Varför går tiden så snabbt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar