tisdag 5 oktober 2010

Fullspäckad helg på bästkusten

Helgen inleddes med egenfiskade kräftor hos syster och Henrik i fredags. Mums.
Lördagen bjöd på fika på Husaren med mina kära tärnor, vi skulle först kollat på brudklänning men då jag redan har hittat min här i Vås så blev det fika istället och en massa tjejesnack. Saknar verkligen att bara fika och prata, blir inte så mycket av den varan här. Sen var det en snabbvisit hemma hos E och J, de har precis flyttat till ny lägenhet, för ombyte. Runt kl 14 styrde vi bilen mot Angereds kyrka för vigseln mellan T och H. Vilken fin vigsel och vilket brudpar. Klänningen var som en dröm. Själva festen var på Nääs Fabriker. Vilken fest, god mat, bra tal och underhållning av JJ da Silva(pappa till Carin och Danie)l. Bruden och hennes syster har tävlingsdansat så de har hängt en hel del med da Silvas. Sen var det dans natten lång. Så kul och så skönt att jag sov över på hotellet, bara att ta hissen upp. Åke var på 50årsjubileum för LoB på Chalmers, saknade honom lite grann men inte så mycket ;) Längtar verkligen till vårt bröllop och har fått ännu mer inspiration.
Söndagen började med hotellfrukost och sedan brunch med paketöppning. Bruden hade en minst lika snygg klänning( sydd av sin mamma som är helt fantastisk på att sy snygga klänningar).
Sist men inte minst så avslutades vistelsen i Gbg med en fika på Condecco med J, C och hennes söta M. Vilken sötnos, snart 2 år och ett sånt charmtroll. Lite blyg först men sen fick jag äran att ha henne i knät en stund innan jag fick springa för att hinna med tåget.
Vilken underbar helg.
Dagens finaste par
Snygga tjejer
Underbar klänning med lååångt släp
Söta M

3 kommentarer:

  1. Oh, så härligt med bröllop!!! Så glad jag är att kortet blev uppskattat. Då ska jag leta fram min bild på det och lägga ut i bloggen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roliga saker du gör..
    Och vad roligt att du hittade min blogg..
    Jag gjorde x10 nu i september och klarade den utmaningen. Var visst den enda som klarade den. Så vi hade VIP kväll i söndags. Men nu i oktober är det ganska lugnt, fast jag ska ta tag i det. Hur går det för dig?
    1 nov börjar jag jobba på mitt ordenarie jobb igen, suck..
    Vill gärna ta en promenad nån dag snart..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi längtar också efter ert bröllop!:) Ska bli jättekul! Kram Kram

    SvaraRadera