måndag 22 juni 2009

Nytt jobb

Nu har jag inte skrivit på länge igen. Det var liksom en urladdning med bröllopet. Så underbart det var. Kan titta på korten hur länge som helst. Har fått sms av brudparet idag och de har det toppen på bröllopsresan.

Jag har fått jobb. Så underbart. Jag började jobba förra veckan. Det gick lite snabbt så jag hann knappt med. De ringde från konsultfirman i måndags och frågade om jag kunde börja dagen efter. Så snabbt och lätt skrev vi kontrakt.
Så nu jobbar jag på Bombardier transportation som tillverkar och utvecklar tåg. Jag ska jobba med kablage på ett av deras projekt. Jag ska vara lite av länken mellan konstruktörerna och leverantören av kablaget. jag ska hålla koll på och skicka underlag som tillverkningen baseras på. Jag ska också ha hand om ändringar som vi behöver göra. Jag hoppas även på att jag senare även kommer att få jobba lite som konstruktör också. Just nu har jag lånad dator och ålats. Idag fick jag mitt passerkort så nu kan jag gå som jag vill. Hoppas datorn kommer denna veckan. kan inte göra så mycket utan egna program. Lite frustrerande då det finns saker jag kan göra för att avlasta de andra.
Midsommarhelgen var lugn och skön. har kommit mer i ordning i lägenheten. Härligt med en lugn helg hemma.

1 kommentar:

  1. Så härligt att du börjat jobba!!! Förstår att det känns skönt även om jag just nu bara varvar ner för semester! Håller med dig om att man kan titta hur många gånger som helst på bröllopsfotona. Kastade mig över posten idag för att titta på fotona jag beställt. Fina är de...har ju vissa favoriter!
    Kram

    SvaraRadera