fredag 23 maj 2014

Sköna maj

Sen kusinerna åkte hem i påskas har vi inte gjort några stora utflykter utanför Pittsburgh. Vi har hittat på saker här hemma istället. Jag och mamma tog ledigt från dagis och jobb en helt vanlig måndag och åkte till Phipps Conservatory. Det var som ett stort växthus med fina blommor och fjärilar och bästa av allt en massa modelltåg. Mamma tyckte vi skulle titta på blommor men jag ville hellre kolla på tågen och trycka på alla knappar som gjorde att de åkte fram och tillbaka,



Temat var Dinosaurierna har rymt...

  Sen kunde man leka affär och jag fyllde så klart kundvagnen till max.
 I helgen hängde vi på John Heinz History Center.
 Jag körde spårvagn.

 Jag spelade piano.
 Jag körde racerbåt.
 Jag var basebollspelare.

 Så klart hittade jag Briotåg att leka med, de finns på alla museum vilket är toppen tycker jag.
 Jag välte ner(mest) och staplade Heinz-konserver.
 När jag sov middag så tog mamma och pappa en promenad ner till Point State Park.
 Jag cyklade lite när jag kom hem på min fina balanscykel.
I tisdags var jag och klippte mig. Extrakort sommarfrisyr. Visst blev det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar